تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/16 - 12:25
کد خبر: 478200

توافق جدید ایران با آذربایجان/ تصمیمات ویژه در خصوص پایانه مرزی

توافق جدید ایران با آذربایجان/ تصمیمات ویژه در خصوص پایانه مرزی

شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور جانمایی پل و لکه‌گذاری پایانه مرزی جاده‌ای در جوار پل تازه ساخته شده آغبند را تصویب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  پنجمین نشست کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور صبح امروز یکشنبه پانزدهم مردادماه به ریاست امین ترفع، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور بررسی ۵ دستور کار از جمله بررسی احداث پایانه مرزی جاده‌ای در جوار پل جدید الاحداث آغبند برگزار شد.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی درباره احداث این پایانه مرزی عنوان کرد: طبق توافقنامه امضا شده میان دولت‌های ایران و آذربایجان مقرر شد پل مرزی جدید میان ایران آذربایجان احداث شود و فعلا کاربری جاده‌ای دارد.

وی افزود: این مساله در کارگروه مرزهای رسمی وزارت کشور طی چند نوبت بررسی شده و لازم است تا اتخاذ تصمیم نهایی اتفاق بیافتد.

ترفع گفت: همچنین جانمایی محل استقرار دستگاه ها در پایانه نیز پس از طی مراحل طراحی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا با هماهنگی وزارت امور خارجه نشست مشترکی با طرف آذربایجانی درباره مسائل گمرکی و حمل‌ونقل در این مرز برگزار ‌شود و در قالب تفاهم نامه ای کارکرد، ظرفیت و نقش هرکدام از این پایانه های موجود و جدید مشخص شود.

در ادامه این جلسه پس از بررسی جوانب طرح و ارائه گزارش‌ها و نظرات سازمان‌های مرتبط، جانمایی پل و لکه‌گذاری پایانه مرزی مورد تایید شد.

دومین دستور کار این نشست بررسی و تصمیم‌گیری پیرامون نقشه سایت موقت پایانه مرزی آستارا بود که مقرر شد این موضوع در نشست مشترک میان دو سازمان راهداری م حمل و نقل جاده ای و گمرک این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به اهمیت موضوع و پیش‌بینی افزایش ترددها و ضرورت برنامه‌ریزی به منظور تسهیل تردد مرزی در ۶ ماه دوم سال جاری، جمع بندی نهایی اتخاذ شود.

دستور سوم این جلسه بررسی درخواست هلال احمر در خصوص تخصیص زمین در ۱۰ پایانه‌ مرزی مرتبط به منظور استقرار قرارگاه‌های مرزی امداد و نجات و ارائه خدمات به زائرین بود که با توجه به محدودیت فضا و کمبود زمین در پایانه‌های مرزی، مقرر شد استقرار این قرارگاه‌ها در ایام اربعین با حداکثر مساعدت متناسب با ظرفیت های موجود انجام شود، همچنین در فرصت‌های بعدی طی نشست تخصصی مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط موضوع استقرار دستگاه واحد متولی حوزه های بهداشتی در مرزهای رسمی بررسی شود.

در ادامه این جلسه مصوبات جلسه ششم کمیته هماهنگی پایانه مرزی دوغارون مبنی بر ایجاد درب‌های جدید در ضلع شمالی پایانه مذکور و مغایرت آن با طرح جامع پایانه مرزی بود که به عنوان چهارمین دستور مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد این تصمیمات با اعلام به وزارت کشور ملغی شود و تصمیم نهایی در این خصوص پس از بررسی ملاحظات فرایندی در کارگروه مرزهای رسمی تصمیم گیری شود.

همچنین در دستور پنجم این جلسه در خصوص احداث درب در پایانه مرزی خسروی مقرر شد فعلا هیچ سازه‌ای در این پایانه مرزی احداث نشود و هرگونه تصمیم در این خصوص پس از برگزاری نشست مشترک مرزی و تعیین خط دقیق مرز و اعلام نظر قطعی وزارت امور خارجه و با همکاری مرزبانی در آینده اتخاذ شود.

منبع: تسنیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top